Na czym polega optymalizacja SEO?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarki
SEO to nic innego, jak działania mające na celu zoptymalizowanie strony w taki sposób, aby jej pozycja w wynikach wyszukiwania (najczęściej mówimy tutaj o wyszukiwarce Google) była możliwie jak najwyższa.
Dzięki temu więcej potencjalnych klientów będzie mogło zobaczyć naszą stronę i skorzystać z naszych usług.
Z jakich działań składa się SEO?
- Sprawdzenie m.in. czy słowa kluczowe dotyczące podstron, są trafne i przemyślane, aby użytkownik był w stanie otrzymać satysfakcjonujące wyniki po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę. To samo tyczy się takich obszarów, jak układ i zawartość strony (czy jest czytelna i przyjazna dla użytkownika). Każdy błąd musimy zanalizować i odpowiednio zaplanować strategię jego eliminacji. Ta czynność, będąca etapem planowania/sprawdzania, nosi nazwę Audytu SEO.
- Wprowadzenie odpowiednich słów kluczowych, tak aby algorytm Google wiedział, jakiego tematu dotyczy nasza strona, do kogo ma być skierowana.
- Analiza konkurencji – porównanie swojej strony ze stronami konkurencji – sprawdzenie mocnych i słabych punktów.
- Wprowadzenie na swoją stronę linków, które będą prowadzić użytkownika po kolejnych podstronach, umożliwiając mu swobodny przegląd witryny.
- Optymalizacja strony – poprawa jej układu, struktury i parametrów sprzyjających pozycjonowaniu się strony np. odpowiednie ułożenie zdań czy obrazów.
- Content marketing – dostosowywanie treści na stronie pod, np. poprzez odpowiednie frazy, do potrzeb i oczekiwań Klienta.