Marketing w Internecie
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarki
SEO to nic innego, jak działania mające na celu zoptymalizowanie strony w taki sposób, aby jej pozycja w wynikach wyszukiwania (najczęściej mówimy tutaj o wyszukiwarce Google) była możliwie jak najwyższa. Dzięki temu więcej potencjalnych klientów będzie mogło zobaczyć naszą stronę i skorzystać z naszych usług.
Z jakich działań składa się SEO?
- Sprawdzenie m.in. czy słowa kluczowe dotyczące podstron, są trafne i przemyślane, aby użytkownik był w stanie otrzymać satysfakcjonujące wyniki po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę. To samo tyczy się takich obszarów, jak układ i zawartość strony (czy jest czytelna i przyjazna dla użytkownika). Każdy błąd musimy zanalizować i odpowiednio zaplanować strategię jego eliminacji. Ta czynność, będąca etapem planowania/sprawdzania, nosi nazwę Audytu SEO.
- Wprowadzenie odpowiednich słów kluczowych, tak aby algorytm Google wiedział, jakiego tematu dotyczy nasza strona, do kogo ma być skierowana.
- Analiza konkurencji – porównanie swojej strony ze stronami konkurencji – sprawdzenie mocnych i słabych punktów.
- Wprowadzenie na swoją stronę linków, które będą prowadzić użytkownika po kolejnych podstronach, umożliwiając mu swobodny przegląd witryny.
- Optymalizacja strony – poprawa jej układu, struktury i parametrów sprzyjających pozycjonowaniu się strony np. odpowiednie ułożenie zdań czy obrazów.
- Content marketing – dostosowywanie treści na stronie pod, np. poprzez odpowiednie frazy, do potrzeb i oczekiwań Klienta.
Co zyskujesz dzięki analizie SEO?
Większa widoczność
Twoja strona będzie częściej proponowana szukającym
Rozwój firmy
Dzięki wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania i większej liczbie odwiedzin
Sługotrwałe efekty
Choć sam proces pozycjonowania SEO jest czasochłonny, to jego efekty utrzymują się bardzo długo
Większe zyski
Im więcej użytkowników zobaczy Twoją stronę, tym większa szansa na nawiązanie współpracy